NATAL EM FAMÍLIA, UM MOMENTO SAGRADO.

Fotografia Any Lane
Fotografia Any Lane

NATAL EM FAMÍLIA, UM MOMENTO SAGRADO.

Por Eliana Oliveira

Editora Chefe

O sentido da vida está no amor. Amar é sagrado! A família é sagrada! Se existe um dos momentos mais esperado durante todo o ano, está na comemoração do Natal. Não só pelo fato de trocar presentes, afetos, comer a ceia, dançar, abraçar… Mas na construção de tudo o que te levou até ali. O clima e as músicas natalinas nos embalam na nostalgia de anos passados, em memórias afetivas daqueles que não estão mais entre nós. As fotografias trazem um pouco de leveza e uma sensação de saudade imensa que invade a alma. E o amor, onde está? Uma pergunta que está fixa em minha mente todos os dias. Não posso aceitar o fato da existência deste sentimento sagrado, só acontecer no Natal. Também não me acostumo, com algumas relações que fogem deste sentimento sagrado. O amor não pode existir numa família que, acolhe os piores sentimentos que é a discórdia, a falta de perdão, de verdade, intrigas, fofocas, maledicências, ou seja, tudo que possa provocar uma desunião entre os familiares. Estou cansada que ouvir aquela velha desculpa, toda família tem brigas, divergências, um fala mal do outro, com inveja, despeito, desrespeito, falta de sinceridade, afeto, carinho, e a falta de empatia. E o principal que é a união não existe, ela simplesmente é uma ilusão. A realidade desta pauta é mais comum do que possamos imaginar. A falta de amor entre os familiares, levam as muitas maldições, que se transformam em karmas espirituais para todos, passando de geração à geração.

Fotografia Any Lane

Antes de começar a escrever eu fiz um exame de consciência profundo, que me trouxe várias lembranças de natais que eu vivi em família. Que na época por eu ser uma criança, jamais poderia entender que ao longo do ano existia muitas falsidades, fofocas, intrigas, e até alguns desconfortos em algumas comemorações de aniversários. Onde a união era muito falsa, e aparente. Hoje olho para trás e só consigo me lembrar, de que eu amava dançar, ficava em frente ao toca-discos dançando e vivendo num mundo de alegria, onde só eu existia. É claro que alguns queriam de fato a união, mais outros não. Depois dos fogos, os abraços, os olhares, e novamente, a volta daqueles sentimentos ruins, que tomavam conta daquele encontro, que deveria ser sagrado. Só passei a entender, aceitar, e não compreender, quando alcancei a fase adulta. Parece que existe um véu sagrado que venda os nossos olhos quando somos crianças, só conseguimos enxergar o mundo colorido e doce. Os bastidores das relações afetivas dentro da família nem sempre são visíveis a olho nu, são ocultos. A verdade e a sinceridade passa longe, e a mentira toma lugar e se expande dentro do seio familiar. Eu sou do tempo que se mandava cartões de natal, telegramas personalizados com os temas natalinos.

Fotografia Any Lane

Eu passei até, a achar engraçado quando o correio entregava lá em casa, essas mensagens de votos natalinos. Uma vez, eu ouvir dizer; por acaso que como alguém que te deseja mal o ano todo, no natal te envia uma cartão te felicitando felicidades. Na hora eu pensei, será?! E passei a questionar aquela observação durante o ano todo. E pude perceber e observar de que se tratava da pura verdade. O porquê!? De tanta falta de amor, e de verdade. Será que este cartão é para apagar o mal, que existiu durante o ano todo?! Ou será que é, porque é na época mais sagrada da humanidade. É a data onde Jesus Cristo nasceu. E Jesus é o símbolo da aliança de amor, entre Deus e o homem. Confesso que esta aliança foi selada também com Noé, que se salvou do grande dilúvio. Naquela época a humanidade estava exatamente vivendo um tormento de falta de amor, violência, mediocridade, doenças de todos os tipos, maldade, muitas maldições presentes na vida daquele povo. E hoje, será que alguma coisa mudou? Ou estamos vivendo esses tempos outra vez? Faz sentido para mim, trazer esta passagem neste artigo, para lembrar que Deus é o mesmo de ontem, de hoje e de amanhã. Mesmo que você não acredite, ou não seja religioso. A existência humana supera a falta de fé de alguns indivíduos. Alguns dizem ter fé, outros dizem que tem o amor de Deus dentro de si. Como assim?! Eu me pergunto todos os dias, se você é capaz de fazer o mal ao seu familiar. Sinto muito em dizer; a sua fé está direcionada para o lado errado, e esse Deus que você diz ter dentro de você, é outro, ou não existe.

Fotografia Any Lane

O princípio da fé vem de encontro com esta relação íntima entre Deus e o homem. A fé em Deus te conecta em comunhão com a sua lei. E dentro da lei de Deus, ele é amor. Enfim, eu continuo acreditando no poder do amor na vida humana, ela salva, e transforma muitas vidas. Sem a existência deste sentimento como seria as nossas vidas?! Tudo o que temos ou construímos, vem deste sentimento puro. Só ele é capaz de nos trazer a plenitude de uma felicidade vivida em verdade, em nossos momentos de vida aqui na terra. A vida é feita de vários momentos vividos por nós. Se vivemos mentira ou verdade, cabe a cada um de nós, refazer ou reescrever uma nova história de vida. Dentro da espiritualidade onde a família é o alvo de ataques do inimigo, existe de fato uma batalha espiritual. Esses ataques é justamente na falta de amor, que se transforma em ódio e em grandes rivalidades. A dimensão dos poderes das trevas, já estão fazendo parte desta família. Ele está por trás manipulando as ideias, os sonhos, os sentimentos, as lembranças que antes eram de saudades, se transformam em indiferenças. A indiferença nos afasta do sentimento maior que é o amor. O desprezo aumenta a cada avanço, em busca de uma reconciliação, o orgulho cresce e a arrogância se manifesta como um poder de humilhar o outro. Aquela brecha que o inimigo buscava para entrar naquela família, foi aberta através de qualquer sentimento contrário ao de Deus. Preste atenção! Quando as conversas em família deixam de ser saudáveis, para falar mal de outro parente, o inimigo se instala. A partir daí as discórdias começam a fazer parte do dia a dia desta família. Todo encontro entre eles é regado a atacar moralmente o outro familiar, que não se encontra naquele lugar. Isso é justo, para você?! Saber que alguém fala mal de ti, jogando todos uns contra os outros. Não sou Sacerdote, Padre, ou Pastor, para determinar que este parente está endemoninhado. Mas posso afirmar, que ele está sob o domínio de vários espíritos endemoninhados, ou seja, os espíritos do mal estão com ele.

Fotografia Any Lane

Esta batalha espiritual atualmente está presente em diversas famílias seja ela nobre, ou pobre. A questão não é social, mais ela é moral, sentimental e espiritual. O inimigo é inimigo desta constituição sagrada que é a família. Uma criação divina, criada por Deus. Aquele que é a energia, potente no universo que se chama Amor. Até Deus dentro desta construção à qual ele criou, sabe que o inimigo tem poder, mais não o seu poder. Dentro da batalha espiritual o inimigo perde a força de sua atuação dentro de uma família quando a verdade aparece, ou seja, ela é descoberta. A verdade liberta, disse: Jesus. O inimigo costuma ocultar todas as suas artimanhas. Procura criar várias desculpas, para se sair de inocente para não reconhecer o seu erro. O seu ego é maior até, que a própria mentira que ele inventou e alimentou para manipular e destruir a união familiar. Aquele parente que foi o porta voz do inimigo, se mantém firme naquele propósito de achar que estar certo, em atacar ou tentar destruir o seu parente que é injustiçado por ele. Pois o seu Deus é o Pai da mentira. E a forma mais correta de enfrentar esta injustiça é buscar o afastamento, o silêncio, e a sua fortaleza espiritual. Todo despertar espiritual autêntico te leva de encontro ao confronto com os espíritos do mal, mas não para você perder e sim, para ganhar através do perdão. Toda batalha é digna aos olhos de Deus. Mais a sua justiça é uma realidade que não foge do seu poder, seja ele na terra ou no plano espiritual. O inimigo se alimenta do medo, daqueles que fogem da batalha. Ele é o verdadeiro destruidor da família sagrada, da verdade em Cristo. Ele é uma terrível realidade seja aqui na terra ou no mundo espiritual. Um caluniador, sem face, que se esconde covardemente por trás daqueles que o amam, e seguem a sua lei. Se a sua lei é a separação das famílias e as injustiças. Fica fácil entender que dentro da família alguém venera o Pai da mentira. Uma coisa é certa, para aqueles que hoje vivem longe de seus familiares ou não. Orai e vigiai! E busque praticar o perdão mesmo que aqueles, que te fizeram o mal não saibam. A sua conexão íntima em verdade com Deus é a prova deste sentimento verdadeiro. A liberdade desta maldição familiar já está em você, a partir do momento em que você perdoa à todos. O inimigo não tem força diante do perdão. Para ele o fato da existência do perdão é a prova de que o amor de Deus está em você. E isso para ele, é uma derrota. Que esta data festiva possa estar em nossos corações todos os dias. Jesus é a luz do mundo! Ele veio para iluminar as almas que estão perdidas nas trevas. Que na noite deste natal você e a sua família possam passar, e viver por longos momentos de amor e verdade. O natal é apenas uma data especial, em que Jesus nasceu para iluminar os nossos corações e a nossa alma. Já o amor dentro da nossa família a transforma, em sagrada aos olhos de Deus. Até a próxima edição!

Feliz Natal e Um Próspero 2023!   

#amoremfamilia #natalemfamilia #natal #sagradafamilia #Jesus #Deuspai #natal2023 #liberdadeespiritual #amorverdadeiro #uniao #perdao #familiatoxica #luzdomundo #noitedenatal #magazineleafriquestylebrazil #elianaoliveiraoficial #desuniao #intrigas #fofocas #maldicao

Fotografia Any Lane

CHRISTMAS IN THE FAMILY, A SACRED MOMENT.

By Eliana Oliveira
Chief Editor

The meaning of life is in love. Loving is sacred! The family is sacred! If there is one of the most anticipated moments throughout the year, it is the celebration of Christmas. Not just because of exchanging gifts, affection, eating supper, dancing, hugging… But in building everything that took you there. The atmosphere and Christmas music lull us into nostalgia for past years, into fond memories of those who are no longer with us. The photographs bring a bit of lightness and a feeling of immense longing that invades the soul. And love, where is it? A question that is fixed in my mind every day. I cannot accept the fact that this sacred feeling exists only at Christmas. I don’t get used to it either, with some relationships that run away from this sacred feeling. Love cannot exist in a family that welcomes the worst feelings that are discord, lack of forgiveness, really, intrigue, gossip, backbiting, that is, everything that can cause disunity among family members. I’m tired of hearing that old excuse, every family has fights, disagreements, one speaks ill of the other, with envy, spite, disrespect, lack of sincerity, affection, affection, and lack of empathy. And the main thing that is union does not exist, it is simply an illusion. The reality of this agenda is more common than we can imagine. The lack of love between family members leads to many curses, which become spiritual karma for everyone, passing from generation to generation. Before starting to write, I did a deep examination of conscience, which brought back many memories of Christmases that I lived as a family. That at the time, because I was a child, I could never understand that throughout the year there was a lot of falsehood, gossip, intrigue, and even some discomfort in some birthday celebrations. Where the union was very false, and apparent. Today I look back and I can only remember that I loved to dance, I was in front of the record player dancing and living in a world of joy, where only I existed. It is clear that some really wanted the union, but others did not. After the fireworks, the hugs, the looks, and again, the return of those bad feelings that took over that meeting, which should have been sacred. I only started to understand, accept, and not understand, when I reached adulthood. It seems that there is a sacred veil that blindfolds our eyes when we are children, we can only see the colorful and sweet world. The backstage of affective relationships within the family are not always visible to the naked eye, they are hidden. The truth and sincerity go far, and the lie takes place and expands within the family. I’m from the time when Christmas cards were sent, personalized telegrams with Christmas themes. I even started to find it funny when the mail delivered these messages of Christmas wishes to my house. Once, I hear say; by chance that like someone who wishes you bad all year round, at christmas sends you a card congratulating you happiness. At the time I thought, is it? And I came to question that observation during the previous year. And I could perceive and observe that it was the absolute truth. Why!? So much lack of love, and truth. Could it be that this card is to erase the evil, which has existed all year long?! Or is it because it is in the holiest time of mankind. It is the date when Jesus Christ was born. And Jesus is the symbol of the covenant of love between God and man. I confess that this alliance was also sealed with Noah, who was saved from the great flood. At that time, humanity was exactly experiencing a torment of lack of love, violence, mediocrity, diseases of all kinds, evil, many curses present in the lives of those people. And today, has anything changed? Or are we living in those times again? It makes sense for me to bring this passage in this article, to remember that God is the same yesterday, today and tomorrow. Even if you don’t believe, or aren’t religious. Human existence overcomes the lack of faith of some individuals. Some say they have faith, others say they have the love of God within them. Like this?! I ask myself every day if you are capable of harming your family member. I’m sorry to say; your faith is directed the wrong way, and this God that you say you have inside you, is another, or does not exist. The principle of faith comes from this intimate relationship between God and man. Faith in God connects you in communion with his law. And within the law of God, he is love. Anyway, I still believe in the power of love in human life, it saves and transforms many lives. Without the existence of this feeling what our lives would be like. Everything we have or build comes from this pure feeling. Only he is able to bring us the fullness of a happiness experienced in truth, in our moments of life here on earth. Life is made of several moments lived by us. If we live a lie or a truth, it’s up to each one of us to remake or rewrite a new life story. Within the spirituality where the family is the target of the enemy’s attacks, there is indeed a spiritual battle. These attacks are precisely the lack of love, which turns into hatred and great rivalries. The dimension of the powers of darkness are already part of this family. He is behind, manipulating ideas, dreams, feelings, memories that used to be longing, turn into indifference. Indifference takes us away from the greatest feeling that is love. Contempt increases with each advance, in search of reconciliation, pride grows and arrogance manifests itself as a power to humiliate the other. That gap that the enemy sought to enter that family, was opened through any feeling contrary to God. Watch! When family conversations stop being healthy, to speak ill of another relative, the enemy settles in. From then on, disagreements began to be part of the family’s daily life. Every encounter between them is watered down to morally attacking the other relative, who is not in that place. Is that fair to you?! Knowing that someone speaks ill of you, playing everyone against each other. I am not a Priest, Priest, or Pastor, to determine that this relative is demon-possessed. But I can say that he is under the dominion of several demon-possessed spirits, that is, the evil spirits are with him. This spiritual battle is currently present in several families, whether noble or poor. The question is not social, but it is moral, sentimental and spiritual. The enemy is the enemy of this sacred constitution which is the family. A divine creation, created by God. The one who is the energy, potent in the universe called Love. Even God within this construction which he created, knows that the enemy has power, but not his power. Within the spiritual battle, the enemy loses the strength of his action within a family when the truth appears, that is, it is discovered. The truth sets you free, said: Jesus. The enemy usually hides all his tricks. He tries to create several excuses, to get out of being innocent so as not to recognize his mistake. His ego is even bigger than the lie he invented and fed to manipulate and destroy the family union. That relative who was the enemy’s spokesperson, remains firm in that purpose of thinking that he is right, in attacking or trying to destroy his relative who is wronged by him. For your God is the Father of lies. And the most correct way to face this injustice is to seek distance, silence and your spiritual strength. Every authentic spiritual awakening takes you against the evil spirits, but not for you to lose, but to win through forgiveness. Every battle is worthy in the eyes of God. But his justice is a reality that does not escape his power, be it on earth or in the spiritual plane. The enemy feeds on fear, on those who flee from battle. He is the true destroyer of the holy family, of the truth in Christ. He is a terrible reality whether here on earth or in the spirit world. A faceless slanderer, who cowardly hides behind those who love him and follow his law. If his law is the separation of families and injustices. It is easy to understand that within the family someone worships the Father of Lies. One thing is certain, for those who today live far from their families or not. Pray and watch! And seek to practice forgiveness even if those who did you wrong don’t know. Your true intimate connection with God is proof of this true feeling. Freedom from this family curse is already in you, from the moment you forgive everyone. The enemy has no strength in the face of forgiveness. For him the fact of forgiveness is proof that God’s love is in you. And that for him is a defeat. May this festive date be in our hearts every day, Jesus is the light of the world. He came to enlighten souls who are lost in darkness. That on this Christmas night you and your family can spend, and live for long moments of love and truth. Christmas is just a special date, when Jesus was born to light up our hearts and our souls. Already the love within our family transforms it into sacred in the eyes of God. Until the next edition!
Merry Christmas and a prosperous 2023!